2020. oktoobris avasime uue büroohoone Tapal Kivilo 9 ning novembris uue büroo- ja tootmiskompleksi Tartumaal Räni alevikus Kassisilma 8. LEONHARD WEISSis suhtutakse kolleegidesse kui pereliikmetesse ja ollakse veendunud, et kaasaegsed ja energiasäästlikud hooned on eelkõige investeering inimestesse, mitte niivõrd kinnisvarasse.
Juba kaheksa aastat järjest on LEONHARD WEISS (Saksa) ehituse kategoorias parimate tööandjate hulgas (2. koht). Kogu Saksamaa tööstuse tööandjate seas seisab Göppingen/Satteldorf bürooga ettevõte väärikal 48. kohal!
LEONHARD WEISS ENERGY AS ja LEONHARD WEISS RTE AS ühinevad LEONHARD WEISS BALTIC HOLDING OÜ-ga, ühinemise tulemusena jätkab kõigis senistes tegevusvaldkondades õigusjärgluse alusel LEONHARD WEISS OÜ. LEONHARD WEISS VIATER EHITUS AS reorganiseeritakse LEONHARD WEISS VIATER OÜ-ks ja jätkab tegevust LEONHARD WEISS OÜ tütarettevõttena teedeehituse ja –hoolduse valdkonnas.
2016. aastal koondusid Tallinnas Vesse tn 8 vastvalminud ühisesse büroohoonesse kontserni LEONHARD WEISS Eesti ettevõtted: LEONHARD WEISS RTE, LEONHARD WEISS ENERGY, LEONHARD WEISS VIATER EHITUS ja LEONHARD WEISS BALTIC HOLDING OÜ.
2014. aastal omandas kontsern LEONHARD WEISS Eesti Energia tütarettevõtte AS Võrguehitus. 2009. aastal asutatud Võrguehitus, mille põhitegevus on elektri- ja sidevõrkude ning alajaamade projekteerimine, ehitus ja hoole, hakkas tegutsema nime all LEONHARD WEISS ENERGY.
Ralf Schmidti, Stefan Schmidt-Weissi ja Alexander Weissi juhtimisel astus neljas põlvkond Leonhard Weißi jälgedes, tüürides peadirektoritena koos Volker Kraußi ja Dieter Straubiga pereettevõtet tulevaste edusammude poole.
Kontsern LEONHARD WEISS tegutseb Eestis 2011. aasta märtsist, olles omandanud LEONHARD WEISS Baltic Holding OÜ kaudu Volker Rail RTE AS-i (praegune LEONHARD WEISS RTE) ja Viater Ehitus AS-i (praegune LEONHARD WEISS Viater Ehitus AS).
LEONHARD WEISSI edulugu sai alguse Härtsfeldi raudtee ehitamisega. See toimus 110 aastat tagasi ja andis meile hea põhjuse tähistada koos sõpradega 2010. aastal ettevõtte 110. aastapäeva. Aastapäevapidu külastas umbes 200 klienti ja äripartnerit, kel oli võimalus nautida mitme tunni jooksul Satteldorfi fuajees ning kasiino terrassil erksinise taeva all huvitavat meelelahutust.
LEONHARD WEISS kolis uude Göppingenis asuvasse büroohoonesse, mis avati 2003. aasta novembris pärast kõigest 13 kuud kestnud ehitustegevust. Raudteeliini ja Filsi jõe vahelisel alal paikneva uue haldushoone tipptasemel ruumides hakkasid tööle 280 töötajat kolmest endisest tegevuskohast.
LEONHARD WEISS kolis uude Satteldorfis asuvasse haldushoonesse. LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG uute bürooruumide avamine, kuhu oli kutsutud ka palju külalisi, toimus 12. oktoobril 2001.
Varem iseseisvalt tegutsenud Göppingen ja Crailsheim liideti kokku uuendusmeelseks ja stabiilseks kontserniks, mille etteotsa asus uus juhtkond. Äsjaloodud kontserni tollased direktorid (vasakult paremale): Volker Krauß, Werner Schmidt-Weiss, Dieter Straub, Wilhelm Wüst ja Ulrich Weiss.
LEONHARD WEISSI koolitusprogramm: alates 1972. aastast on erialane väljaõpe olnud meie töötajate arendamises ja ettevõttekultuuris kesksel kohal. Peale selle võttis ettevõte esimese praktikandi tsiviilehituse osakonda vastu 1972. aasta sügisel.
Kaevetööd ja raudtee-ehitus. 1960. aastal kulus viiekümnel töölisel ühe kilomeetri raudteerööbaste paigaldamiseks osaliselt mehhaniseeritud töömeetodil kuus päeva. Tänu meie ülimoodsale raudteerööbaste paigaldamise rongile kulub kahekümne viiel LEONHARD WEISSI töötajal selleks aga kõigest pool päeva.
Sõjale ja rahareformile järgnes majandusime. Walter Weissile avaldasid suurt muljet masinad, mida teerajajad sõja ajal kasutasid. Ta naasis mitmete uuendusmeelsete ideede ja tugeva sooviga kasutada moodsaid masinaid ning investeerida moodsasse tehnoloogiasse. Hobuste ja vankrite asemel hakati aina rohkem kasutama veoautosid ning välja toodi roomikekskavaatorid.
Pärast ettevõtte asutaja surma 1938. aastal võtsid selle juhtimise edukalt üle tema lesk Ottilie Weiss ja tütremees Werner Schmidt senior. 1938. aastal pandi alus Crailsheimi osakonnale, et laiendada tegevust Kirde-Wüttembergi ja Baierisse.
1921. aastal tugevdas Leonhard Weiss veelgi oma tihedaid sidemeid Göppingeni omavalitsusega, ostes tollal Fabrikstraßeks kutsutud piirkonnas ära maatüki, kuhu pidi tulema ettevõtte uus asukoht. 1924. aastal aeti kunagine kruusakarjäär kinni ning selle kohale ehitati büroo- ja eluhoone.
LEONHARD WEISS tegi oma esimesed projektid Göppingeni omavalitsuse tellimusel aastatel 1912 ja 1913. Nende hulka kuulusid kaeve- ja tasandustööd surnuaia laienduse tarbeks, mitmed teed Reuschi piirkonnas, pinnasetööd Sauerbrunnenstraße viadukti jaoks ja Göppingeni kuningliku raudtee-ehituse osakonna tellitud Ulmer Straße.
Leonhard Weiß tegi 1900. aastal julge sammu, hakates üksikettevõtjaks. Ta võitis Westdeutsche Eisenbahngesellschafti korraldatud konkursi Aalen-Neresheim-Ballmertshofeni raudteelõigu ehitamiseks. Just see projekt pani aluse praegusele ettevõttele. Üks Leonhard Weißi kaasaegsetest nimetas teda töökaks, mõistlikuks ja laitmatuks ettevõtjaks.